Sunday, July 28, 2019

Building the house of Pingouin & Raptor

Pingouin & Raptor: Hidden Object will take place in a big house in the countryside.
You'll visit every room with Petit Grou the little velociraptor, to find out where Pingouin has decided to sleep!

To build this house, I first used an old design from my Fantasy Town assets package (on the Asset Store).


I added an aisle, a glasshouse and a tower to get more rooms!


Then I refined it according to what I need for the game. I also made accurate floor plans that will be used in the level selection:


Time to put everything in a 2-point perspective for the splashscreen!

Rough
Basic shapes
 Details and lights


And that's what it will look like in the game:


I still need to add the title, that I haven't designed yet.
The game is getting a little bit more real everyday! 😃


VF:
Pingouin & Raptor: Hidden Object se passe dans un petit manoir à la campagne.
Le Pingouin dort quelque part dans cette grande maison, et pour le retrouver il faudra visiter toutes les pièces avec Petit Grou, le vélicoraptor.

Pour construire la maison, j'ai d'abord utilisé un de mes designs de la Fantasy Town (disponible sur l'Asset Store).
J'ai ajouté une aile, la serre et une tourelle pour avoir plus de place, et donc plus de pièces à visiter.
Ensuite, j'ai affiné ce design afin qu'il corresponde au contenu du jeu, et j'ai dessiné les plans de chaque étage le plus précisément possible car ils serviront dans le menu de sélection !
Pour l'écran titre, la maison est en perspective à deux points de fuite et la dernière image présente le résultat présent dans le jeu.
Il ne reste plus qu'à ajouter le titre, que je n'ai pas encore préparé, pour que cet écran soit complet.

Chaque jour Pingouin & Raptor: Hidden Object existe un petit peu plus !
😃


STAY TUNED!

Facebook
Twitter

No comments:

Post a Comment